KA_Phyllotaxis


Update: Menet közben egy jó barátommal Piroska Andrással készítettünk ketten egy tv szpotot egy dán tv csatornának, az általam fejlesztett procedurális növénygenerátorral készültek a virágok és az animáció, András pedig készítette a textúrákat/rendert és egyéb dolgokat. Csak két hetünk volt az egész munkára, később majd teszek fel videót is, csak még fejlesztem a plugint és a technikai prezentációban lesznek egyéb animok is.

Ezen dolgozom éppen, egy plant generátoron (VEX&Python) amellyel akár makró fotókat is lehet majd készíteni procedurálisan generált nagy felbontású növényekről - virágokról - fákról, amelyeknek részei külön layereken gyakorlatilag a végtelenségig alakíthatóak és animálhatóak. Bármilyen növény elkészíthető vele, (nem a hagyományos L-rendszerekkel). Első körben az alap modulokat készítettem el, ezek után fogom még kiegészíteni egyéb extrákkal ezt a plugint. Nem csak, hogy több ezer petal lehet a phyllotaxison amelyek minden egyes eleme valóban pontosan kapcsolódik egymáshoz, hanem kellően erős munkaállomáson akár azt is meg lehet vele csinálni, hogy minden egyes petal-ból egy újabb nagy részletességű phyllotaxis bújhat ki amely ehhez hasonlóan feluvézva kapcsolódik az addigi meshez tökéletes hibátlan geometriát alkotva. Ennek köszönhetően ezzel a pluginnal tényleg lehet majd akár makró fotókat is készíteni. A teljes plugin elkészülte után második körben pedig a dinamikus hatásokat (szél) illetve az egyéb részecskékkel elkészíthető extrákkal, pl virágpor (pollen), ezen felül saját multi shaderrel procedurális displacement mappal és textúra mintákkal (csíkok, pöttyök stb) is szeretném kiegészíteni. Ez az asset a phyllotaxis csak az egyik modulja ennek a procedurális plant generátornak, már több modul is készen van ha lesz időm akkor a phyllotaxisről teszek fel videót is hogyan működik aztán meg szépen sorban a többiről is, addig is itt egy pár kép.


 



                         
Procedurális UV:


A groupok megjeleníthetőek külön-külön is, ezáltal sokkal rugalmasabban alakíthatóak, itt most négy groupot látunk a 9-ből, jelen phyllotaxis 9 külön kontrollálható csoportból áll, és bármely csoporton egyedileg állítható minden egyes paraméter a színektől kezdve a formán át egészen a dinamikus hatásokig:

   

   

Készül a smart shader is ami teljes körűen támogatja a houdini procedurális mintáit bonyolult és tetszés szerint keverhető alakzatokat hozhatunk létre macro és micro szinten is, ezáltal gyakorlatilag elekronmikroszkopos felvételeket is készíthetünk majd. 


Update:
A fejlesztés természetesen nem állt meg, most már lehet majd ezekhez hasonló formákat is előállítani.